Atari: część III – projekt Stella

Po sukcesie konsoli Home Pong Atari rozpoczęło pracę nad konsolą „Stella”. Zanim jednak przejdziemy do nowych projektów, pozostańmy jeszcze na krótką chwilę z Home Pong. Konsola ta odniosła sukces rynkowy, choć miał dwie poważne wady, których nie posiadł jej konkurent Magnavox Odyssey. W przeciwieństwie do Home Pong, konsola Magnavox posiadała możliwość uruchamiania różnych gier na konsoli dzięki systemowi wymiennych kartridży oraz kontrolery, które nie były zintegrowane z obudową samej konsoli – łączyły się z nią przy pomocy przewodów.

Czytaj dalej Atari: część III – projekt Stella

Sinclair: część IV – ZX-81 początek szaleństwa

Sinclair ZX-80, nie był konstrukcją przełomową i nie był pozbawiony wad. Jednak stał się bardzo popularny w Wielkiej Brytanii co z kolei sprawiło, że ilość przeznaczonego nań oprogramowania bardzo szybko zaczęła rosnąć. Za kontynuacją prac nad komputerem domowym przemawiały także rosnące zyski firmy Sinclair, która w 1980 roku przy obrotach w wysokości 640 tys. funtów osiągnęła zysk w wysokości 138 tys. funtów.

Czytaj dalej Sinclair: część IV – ZX-81 początek szaleństwa

Silesia 9 – ostatnia edycja największego polskiego demoparty

Silesia Party Infinity to już dziewiąta edycja największego polskiego demoparty z udziałem zagorzałych fanów legendarnego 8-bitowego – Commodore 64. Organizatorzy zadeklarowali, że ta edycja będzie najlepsza ze wszystkich! Poza zwykłymi konkursami, zaplanowane zostały niesamowite atrakcje – to wszystko dla Waszej przyjemności – odbywać się będzie w bardzo klimatycznym Underground Pub. Silesia 9 będzie naprawdę wyjątkowym wydarzeniem, ponieważ jest to ostatnia edycja tej imprezy! Do zobaczenia na miejscu!

Czytaj dalej Silesia 9 – ostatnia edycja największego polskiego demoparty

Jeśli Amiga była królową, to królem mógł być tylko Sharp X68K

Jestem pewien, że wielu z nas pamięta czasy sporów pomiędzy użytkownikami różnych komputerów. Spory miłośników ZX Spectrum z sympatykami Amstrada czy klasyczna wręcz wojna użytkowników Commodore C-64 z sympatykami komputerów Atari. Wojna na liczby, dane techniczne, kruczki i sztuczki oraz to, co można wycisnąć z danego sprzętu. Wydawało się, że kres tym wojenkom położyła Amiga — komputer przez większość okrzyknięty królem, a raczej królową 16-bitowców. Przez większość, bo tylko nieliczni sympatycy Atari ST usiłowali z tym polemizować, wyczekując na Godota… przepraszam Atari Falcona. Czytaj dalej Jeśli Amiga była królową, to królem mógł być tylko Sharp X68K