Atari: część V – projekt Collen i Candy

W 1976 roku w firmie konsultingowej Cyan Engineering w Gross Valley  rozpoczęto pracę nad konsolą Stella, która zadebiutuje na rynku w listopadzie 1977 roku jako Atari Video Computer System (VCS) i znana jest także jako Atari 2600. Choć zespół projektujący konsolę miał jasno wyznaczone cele swoich prac, miał także nieco inny pomysł na budowę konsoli programowalnej, która mogłaby być bardziej zaawansowaną wersją Stelli.

Czytaj dalej „Atari: część V – projekt Collen i Candy”

Sinclair: część V – od ZX-82 do ZX Spectrum

Dzięki rosnącej sprzedaży komputera ZX-81 Sinclair stał się rozpoznawalnym na całym świecie producentem komputerów domowych. Sukces firmy przekładał się na rosnące zyski, a jedyną skazą na honorze firmy była przegrana z Acornem rywalizacja o udział w programie „BBC Computer Literacy Project”. Wówczas Sinclair zrozumiał, że przyszłość należy do komputerów oferujących dużo większe możliwości niż oferował ZX-81.

Czytaj dalej „Sinclair: część V – od ZX-82 do ZX Spectrum”

Atari: część IV – kto tu rządzi? Pac Man!

Debiut konsoli Atari VCS (Video Computer System), który miał miejsce w Boże Narodzenie 1977 roku był udany, choć Atari obiecywało sobie po nim zdecydowanie więcej. Pomimo świetnie przygotowanej oferty, obejmującej sama konsolę, kontrolery oraz kilka gier zaliczanych do hitów obecnych na automatach Atari, potencjalni nabywcy nie bardzo rozumieli, dlaczego kupując konsolę za niemałą kwotę 190 USD, będą musieli w przyszłości wydawać od 10 do 30 USD za dodatkowe gry.

Czytaj dalej „Atari: część IV – kto tu rządzi? Pac Man!”

Atari: część III – projekt Stella

Po sukcesie konsoli Home Pong Atari rozpoczęło pracę nad konsolą „Stella”. Zanim jednak przejdziemy do nowych projektów, pozostańmy jeszcze na krótką chwilę z Home Pong. Konsola ta odniosła sukces rynkowy, choć miał dwie poważne wady, których nie posiadł jej konkurent Magnavox Odyssey. W przeciwieństwie do Home Pong, konsola Magnavox posiadała możliwość uruchamiania różnych gier na konsoli dzięki systemowi wymiennych kartridży oraz kontrolery, które nie były zintegrowane z obudową samej konsoli – łączyły się z nią przy pomocy przewodów.

Czytaj dalej „Atari: część III – projekt Stella”

Sinclair: część IV – ZX-81 początek szaleństwa

Sinclair ZX-80, nie był konstrukcją przełomową i nie był pozbawiony wad. Jednak stał się bardzo popularny w Wielkiej Brytanii co z kolei sprawiło, że ilość przeznaczonego nań oprogramowania bardzo szybko zaczęła rosnąć. Za kontynuacją prac nad komputerem domowym przemawiały także rosnące zyski firmy Sinclair, która w 1980 roku przy obrotach w wysokości 640 tys. funtów osiągnęła zysk w wysokości 138 tys. funtów.

Czytaj dalej „Sinclair: część IV – ZX-81 początek szaleństwa”

Silesia 9 – ostatnia edycja największego polskiego demoparty

Silesia Party Infinity to już dziewiąta edycja największego polskiego demoparty z udziałem zagorzałych fanów legendarnego 8-bitowego – Commodore 64. Organizatorzy zadeklarowali, że ta edycja będzie najlepsza ze wszystkich! Poza zwykłymi konkursami, zaplanowane zostały niesamowite atrakcje – to wszystko dla Waszej przyjemności – odbywać się będzie w bardzo klimatycznym Underground Pub. Silesia 9 będzie naprawdę wyjątkowym wydarzeniem, ponieważ jest to ostatnia edycja tej imprezy! Do zobaczenia na miejscu!

Czytaj dalej „Silesia 9 – ostatnia edycja największego polskiego demoparty”